Du har modtaget en vare som har en fysisk skade.
Når du har modtaget en vare som er skadet i forbindelse med fragt, beder vi dig om at udfylde vores formular med det samme.
Kan jeg sende en e-mail i stedet?
Du er velkommen til at sende en mail, men vi vil typisk bede dig om at udfylde fragtskadeformularen, da dette er den mest effektive måde at håndterer din sag på. I vores formular sikre vi os at få de relevante oplysninger og billeder første gang, så vi ikke behøver en lang og kringlet sagshåndtering. Dette betyder hurtigere ekspedition for dig og mindre arbejde for os, så vi fortsat kan tilbyde dig en velfungerende hjemmeside fuld af varer til gode priser.
Kan jeg ringe til jer?
Du er velkommen til at ringe i vores åbningstider, men vi vil typisk bede dig om at udfylde fragtskadeformularen, da dette er den mest effektive måde at håndterer din sag på. I vores formular sikre vi os at få de relevante oplysninger og billeder første gang, så vi ikke behøver en lang og kringlet sagshåndtering. Dette betyder hurtigere ekspedition for dig og mindre arbejde for os, så vi fortsat kan tilbyde dig en velfungerende hjemmeside fuld af varer til gode priser.
Hvad med de beskadigede varer?
Om skadede varer skal hentes, bortskaffes eller indleveres til transportør bliver du informeret efter vi har modtaget af din skadeanmeldelse. I udgangspunktet skal skadede varer retur, men nogle gange giver WATTOO.DK tilladelse til bortskaffelse. Returnering af skadede varer sker oftest med en returlabel fra WATTOO.DK, som holder dig fri for omkostninger. Ved langgods eller meget tunge varer kan vi også arrangere afhentning på din adresse med fragtbil. Du hører fra os.
Hvad med nye varer?
Vi sørger for afsendelse af nye varer hurtigst muligt uden ekstra omkostninger for dig.
Hvor hurtigt skal jeg anmelde en skade?
Skader skal anmeldes inden for rimelig tid. Når du modtager dine varer er det derfor vigtigt, at du med det samme kontrollerer dem for fysiske skader opstået i forbindelse med transport.
Vi opfordrer til anmeldelse inden for 7 hverdage, da det er kravet hos DAO, GLS og fragtmanden (Danske Fragtmænd, DSV, DHL, osv.).
Skjulte skader?
Husk også at kontrollere dine varer for skjulte defekter (skader der ikke er synlige på emballage). Dette skal også meddeles WATTOO.DK inden for rimelig tid, jf. vores handelsvilkår.