WATTOO.DK ejes og drives af:
WATTOO.DK A/SCVR-nr. 32067263 (herefter WATTOO.DK),
Skjoldet 5
9230 Svenstrup J
Telefon 70200808
E-mail: info@wattoo.dk
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på WATTOO.DK til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.
Fragtpris
Vi tilbyder lave fragtpriser og hurtig levering! Fragtprisen kan altid ses i indkøbskurven (øverst til højre). Fragtprisen beregnes primært ud fra vægt og volumen.
Se eksempler på fragtpriser i artiklen Fragtpriser
Vi tilbyder ikke fragt til udlandet - herunder Grønland og Færøerne.
Dette er kun eksempler og der kan være situationer, hvor fragtpriser afviger.
Levering
Varer sendes igennem GLS, DAO eller med fragtmand. Den forventede leveringstid fremgår af den enkelte varebeskrivelse. Vi garanterer ikke at varen bliver leveret inden for den angivne tidsramme, men de fleste lagervarer er dog fremme inden for 48 timer.
I tilfælde af at en eller flere varer er i restordre, vil vi oftest sende de øvrige varer med det samme. WATTOO.DK er ikke ansvarlige for eventuelle omkostninger i forbindelse med forsinkelser, medmindre andet følger af ufravigelig lovgivning. Dette gælder også ved restordrer, fejllevering og defekte varer.
Ved levering med fragtbil finder leveringen sted ved første dør i stueetage og varerne vil ikke blive båret op til øvre etager. Er du ikke hjemme ved leveringen med fragtmand, er der betalt for en ekstra udkørsel. Leveringstiden er angivet i hverdage!
Såfremt du som kunde tilkendegiver overfor WATTOO.DK, at en ordre/varerne må stilles uden kvittering (f.eks. når du ikke er hjemme), så overdrages ansvaret for varerne til dig som kunde på leveringstidpunktet. WATTOO.DK kan ikke holdes til ansvar for eventuelle fragtskader eller forsvundne varer ved denne leveringsform.
Click&Collect (drive-in)
Det er muligt at bestille varer til afhentning i vores Click&Collect (drive-in). Det er først muligt at afhente varerne, når man som kunde har fået email, sms eller opringning herom. Varer bestilt til Click&Collect inden kl. 16:00 vil typisk kunne afhentes efterfølgende hverdag. Din ordre vil blive faktureret samme dag, som den er gjort klar til afhentning.
Modtagelse
Når du modtager varen er det vigtigt, at du med det samme undersøger, om den er intakt. Er varen behæftet med fejl og mangler, eller har du andre reklamationer, bedes du venligst kontakte via vores reklamationsside med det samme.
Når varen modtages, er det vigtigt, at den med det samme kontrolleres for skader opstået i forbindelse med transport. Transportskader bør anmeldes inden for 7 hverdage til WATTOO eller fragtmanden. Derfor husk også at kontrollere dine varer for usynlige defekter, da dette bør meddeles WATTOO.DK inden 7 dage.
14 dages fortrydelsesret
Når du handler på WATTOO.DK har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Specialfremstillede varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten (herunder kabler solgt i anbrud (metermål)). Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på (som du ville have mulighed for i en fysisk butik), hvis du vil have alle pengene tilbage. For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Du kan benytte denne fortrydelsesformular >>, hvis du ønsker at fortryde dit køb.
Returnering
Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:
WATTOO.DK A/S
att: Retur
Skjoldet 5
9230 Svenstrup J
Varerne skal returneres i samme stand og mængde som modtaget, hvilket også omfatter den originale produkt-emballage. Den originale produkt-emballage skal være i en sådan stand, at videresalg er muligt, hvis du vil have alle dine penge tilbage, da produkt-emballagen repræsenterer en værdi for varen, idet der på emballagen er anvist brugbare oplysninger om produktets anvendelse (samt varedata), som er nødvendig information til andre kunder ifbm. videresalg. Derfor anbefales det, at der ikke tapes eller skrives direkte på emballagen eller påsættes frimærker samt post- eller fragtlabels mv.
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Pakker sendt retur til en pakkeshop, sendt som "modtager betaler", u/franco, "pakke uden omdeling" etc. vil ikke blive modtaget/afhentet.
VIGTIGT
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Husk også at udfylde vores Returformular ->>
Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. De fleste varer (0-20 kg.) kan sendes retur med PostNord, GLS m.fl. Har du bestilt f.eks langgods over 2 meter (strømskinner, kabelkanaler, ventilationsrør, kloakrør mm.), må der forventes højere priser på returfragt. Det gælder også større materiel (stykgods/pallegods) som f.eks. ventilationsanlæg, varmefyr, radiatorer, badeværelsesmøbler mm. For langgods, stykgods og pallegods må der forventes priser fra ca. 200 - 2000 kr. for returfragt. På Pakke.dk kan man købe labels til forsendelse (OBS: vi har intet samarbejde med pakke.dk, og du er selv ansvarlig for købet hos Pakke.dk).
(Vi er pligtige til at informere om, at du også kan benytte denne standard returformular, hvis ønsket.)
Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og såfremt alt er i orden, får du tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.
Dette omfatter også eventuelle leveringsomkostninger - dog med undtagelse af delvis returnering. Her forbeholder WATTOO.DK sig retten til at beholde beløbet, som i følge den fremsendte faktura dækker over omkostninger og gebyrer.
Beløbet bliver overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med senest 14 dage efter, du har givet os besked om din retur. Har du f.eks. betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Beløbet kan tilbageholdes indtil varen er modtaget og kontrolleret eller der er fremlagt dokumentation for for, at varen er returneret. Ved begrundet mistanke, kan WATTOO.DK vælge at tilbageholde beløbet, selv om der er fremlagt dokumentation og først tilbageføre beløbet straks varen er modtaget og kontrolleret. Ekstra omkostninger som følge af, at du har valgt en dyrere forsendelsesmåde end standard-forsendelsesmetoden, skal ikke tilbagebetales.
BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist (værdiforringelse). Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:
- du reelt har taget varen i brug på anden måde end det havde været muligt i en fysisk butik
- den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den - du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
- du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.
- den originale emballage ikke er i en sådan stand, at videresalg er muligt, da emballagen repræsenterer en værdi for varen, idet der på emballagen er anvist brugbare oplysninger om produktets anvendelse (samt varedata), som er nødvendig information til andre kunder ifbm. videresalg.
Udfyld Returformular - klik her >>
Reklamation
Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten er 24 månder. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal kontakte os inden for ”rimelig tid ”Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. Sådan reklamerer du:
- Udfyld vores Reklamationsformular >> eller kontakt os på info@wattoo.dk.
(For hurtig håndtering af din reklamation, håber vi, at du vil benytte formularen) - Afvent at vi kontakter dig med returadresse, da varerne skal ikke altid sendes til vores adresse.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. Er reklamationen ikke berettiget skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb for undersøgelse af varen, svarende til de faktiske omkostninger. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
WATTOO.DK's ansvar for skade på køber, dennes nærmeste, gods, forretningsforbindelser m.v. begrænses til forhold, der skyldes grov uagtsomhed fra WATTOO.DK's side, samt ansvar fastsat i almindelige, ufravigelige erstatningsregler. Indirekte tab og følgeskader dækkes ikke af WATTOO.DK.
Betaling og sikkerhed
Hos WATTOO.DK kan du betale med Dankort, Visa/Dankort, MasterCard, Maestro, Visa og Visa Electron. Du kan også handle med EAN-nummer. SSL (Secure Socket Layer) hedder den godkendte protokol dine data krypteres med. Vi opbevarer eller gemmer aldrig dine kortoplysninger.
Der bliver IKKE opkrævet betalingskortgebyr for private betalingskort udstedt indenfor EU.
Der bliver KUN opkrævet betalingskortgebyr for firmakort (betalingskort udsted til virksomheder og den offentlige sektor) og private betalingskort udstedt undenfor EU.
Betalingskortgebyret vil først blive beregnet og pålagt ordren umiddelbart inden du er klar til betale.
Private betalingskort udstedt indenfor EU | INTET GEBYR |
Private betalingskort udstedt udenfor EU | 2,30 % af transaktionsbeløbet |
Dankort/VisaDankort (kun erhverv) | 0,32 % af transaktionsbeløbet |
MasterCard, MasterCard Debit, Visa, Visa Electron, Maestro (kun erhverv) | Lokalt udstedte kort: 1,30 % af transaktionsbeløbet EU udstedte kort: 2,30 % af transaktionsbeløbet Ikke-EU udstedte kort: 2,30 % af transaktionsbeløbet |
MobilePay | Gebyret følger det betalingskort, som du betaler med via MobilePay. Gebyrer kan ses ovenfor i denne tabel. |
Alle transaktioner foregår i danske kroner (DKK). Pengene bliver trukket ved afsendelse. Ved dellererancer vil beløbet blive trukket af flere omgange.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos WATTOO.DK A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den til enhver tid dataansvarlige på WATTOO.DK er direktør Martin Madsen.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: gdpr@wattoo.dk
WATTOO.DK deler ikke personoplysninger (navn, adresse, telefonnummer, e-mail) med tredjeparts virksomheder. (Med undtagelse af diverse logistikpartnere for levering).
For mere information - Gå til vores Persondatapolitik
Cookies
Gå til vores information om anvendelse af cookies
Generel samhandel
Samhandel mellem dig som kunde og WATTOO.DK foregår ved, at du finder de ønskede varer på hjemmesiden og lægger dem i indkøbskurven, som der findes link til i øverste højre hjørne. Fra kurven kan du gå videre til punktet bestilling, hvor du bedes indtaste oplysninger, der gør det muligt for os at sende varerne frem til din ønskede adresse og efterfølgende sende en faktura (pr. e-mail) indeholdende dit navn, adresse og telefonnummer. Tilmed kan dataene bruges til at kontakte dig i tilfælde af at der er bemærkninger til det bestilte. Efter korrekt indtastning bedes du vælge leveringsform samt betalingsmetode. Derefter godkendes handelsbetingelser, og du føres videre til betalingssiden eller en ikke-bindende bestillingsbekræftelse, hvis du har benyttet dig af kontooverførsel eller EAN nummer (kun offentlige institutioner). På betalingssiden bedes du indtaste dine kortoplysninger og bestillingen kan gennemføres.
Du skal være fyldt 18 år for at handle på WATTOO.DK – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.
Erhvervskøb hos WATTOO.DK
Ordrer angivet med CVR-nummer (og) eller virksomhedsnavn på faktureringsadressen, betragtes du som erhvervskøb/erhvervskunder. For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:
- Fortrydelsesret
- Ved erhvervskøb er der ikke fortrydelsesret ved køb på WATTOO.DK, og vi forbeholder os retten til at afvise en retur. Dog er det vores ønske at imødekomme vores kunders behov, og derfor tilbyder vi i de fleste tilfælde 14 dages fuld returret på standard lagervarer, som er markeret med grønt i vores webshop.
- For skaffevarer vil vi altid bestræbe os på at finde en løsning, der tilgodeser kunden. Dog skal det understreges, at retur af skaffevarer nemt kan afvises. I de tilfælde, hvor en retur accepteres, kan der pålægges et gebyr eller gives et afslag i prisen.
- Det er vigtigt at bemærke, at specialfremstillede varer ikke kan returneres. Dette gælder eksempelvis for afklippede kabler, specialfremstillede el-tavler, radiatorer, lamper og lignende produkter, der er tilpasset specifikke kundeønsker.
- Reklamationsret: Der gælder en reklamationsret på 12 måneder fra den oprindelige fakturadato, medmindre andet er aftalt.
- Fragtskader: Eventuelle fragtskader skal anmeldes inden for 5 hverdage efter modtagelse af varen.
- Fragtomkostninger ved reklamation: Ved reklamationer står erhvervskunden selv for udgifterne til returnering af varen til WATTOO.DK eller evt. underleverandør.
- Kortgebyr: Betalinger med erhvervskort pålægges et kortgebyr. Betalingsmetoder som Dankort er gebyrfrie.
- Forbehold: Vi tager forbehold for eventuelle prisfejl på vores website. Skulle der forekomme en prisfejl, forbeholder vi os retten til at annullere ordren.
- WATTOO.DK A/S forbeholder sig retten til at afvise ordrer fra konkurrenter, der spekulerer i køb af specifikke varer, særligt LK FUGA, med henblik på videresalg eller lageropbygning. Ordrer vurderes individuelt og kan afvises, hvis de ud fra en objektiv forretningsmæssig vurdering anses for at være i strid med vores legitime forretningsinteresser.
- Generelle betingelser: Alle andre vilkår og betingelser, som ikke er nævnt her, følger vores generelle handelsvilkår.
Bemærk: For yderligere information eller spørgsmål vedrørende erhvervskøb, bedes du kontakte vores kundeservice.
Lovvalg og værneting
Køb af varer på WATTOO.DK er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på info@wattoo.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes HusMæglingsteamet for Forbrugerklager
Toldboden 2
8800 Viborg
via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr.
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@wattoo.dk
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15.11.2024