Når du har en vare, der ikke virker som den skal.
Udfyld formular. Vi yder i udgangspunkt 2 års reklamationsret på alle produkter i henhold til den danske købelov, og udvidet reklamationsret i de tilfælde producenten oplyser om dette. Vi bestræber os på at kontakte dig inden for 1-2 hverdage efter din henvendelse via formularen på denne side med mere information om sagens videre forløb. Vi anbefaler, at du læser vores handelsvilkår i forhold til hvordan vi håndterer reklamationssager inden anmeldelsen afgives. Du finder vores handelsvilkår her.
Hvorfor udfylde formular?
Udfyld formular og få din sag løst hurtigst muligt og så enkelt som muligt. Formularen er tilgængelig 24 timer i døgnet, så du kan bruge den lige når du har brug for det. Det sikrer at vi får de fornødne oplysninger, og at sagen bliver afklaret på så få arbejdsgange som muligt - til glæde for alle parter.
Hvad med de defekte varer?
Den defekte varer skal i udgangspunktet altid retur, medmindre WATTOO.DK giver tilladelse til at smide varerne ud. Returnering af skadede varer sker oftest med en returlabel fra WATTOO.DK, som holder dig fri for omkostninger. Ved langgods eller meget tunge varer kan vi også arrangere afhentning på din adresse med fragtbil. Du hører fra os.
Hvad med nye/reparerede varer?
Defekte varer erstates i udgangspunktet med nye varer, men i enkelte tilfælde vil de defekte varer blive repareret, hvis muligt (gælder f.eks. elefanthegn og saunaovne).
Når vi modtager din anmeldelse vil vi stræbe os på at sende erstatningsvarer inden vi har fået de defekte varer retur til kontrol hos producenten. Det er derfor vigtigt at du omhyggeligt kontrolerer varerne for fejl, inden du laver en grundig fejlbeskrivelse.
Vilkår ved modtagelse af defekte varer
Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal kontakte os inden for ”rimelig tid ”Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. Sådan reklamerer du:
- Udfyld vores defektformular. Er der særlige omstændigheder, da skriv til os.
- Afvent at vi kontakter dig med returadresse, da varerne skal ikke altid sendes til vores adresse.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. Er reklamationen ikke berettiget skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 300 kr. for undersøgelse af varen. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
WATTOO.DK's ansvar for skade på køber, dennes nærmeste, gods, forretningsforbindelser m.v. begrænses til forhold, der skyldes grov uagtsomhed fra WATTOO.DK's side, samt ansvar fastsat i almindelige, ufravigelige erstatningsregler.
Indirekte tab og følgeskader dækkes ikke af WATTOO.DK.