Praktisk, men ansvaret er 100% dit
Det er utroligt praktisk at modtage en pakke, mens man ikke er hjemme, men du skal være opmærksom på at der også er en nævneværdig risiko i den forbindelse. Når du vælger at pakken må stilles, overgår ansvaret for evt. fragtskader til modtager. Konstaterer du således en skade når du kommer hjem, er der sandsynlighed for, at speditøren vil afvise at dække skader, da de ikke længere juridisk er ansvarlige for skaden. Bliver varen stjålet efter levering, er det også dit ansvar.
Du løber altså den risiko at evt. skader og tyveri muligvis ikke bliver dækket.
Hvad gør jeg, hvis det går galt?
Hvis din pakke er modtaget med skade, så skynd dig at oprette en skadessag hos os, for så vil vi gerne forsøge at hjælpe dig ved at få speditøren til at tage ansvaret og dække varens værdi, såfremt der er grundlag for det. Lykkes det, vil det medføre, at vi kan sende dig en ny pakke uden beregning, men vi kan desværre ikke garantere, at det er udfaldet af sagen.
Hvis pakken angiveligt er stjålet på din grund, kan der i nogle tilfælde være andre forklaringer. I nogle tilfælde kan en chauffør have stillet varen et forkert sted, så skynd dig at oprette en fejlleveringssag hos os - så vil vi undersøge om der kan være sket en fejl fra speditørens side.
Hvis skaden ikke dækkes og varen ikke findes?
Der er desværre tilfælde, hvor det bare ikke lykkes at få sagens udfald til at være til kundens fordel. I så fald er det muligt, at du kan få dækket en skade hos dit forsikringsselskab, hvis du har en indboforsikring eller lignende. Såfremt sagen når til det punkt, vil det være en sag udelukkende mellem dit forsikringsselskab og dig.