- Jeg har modtaget noget af min ordre, men hvor bliver resten af?
- Jeg var ikke hjemme ved leveringen med fragtmanden. Skal jeg nu betale for genudkørsel eller hente selv?
- Sporingen af min pakke viser, at den er leveret, men jeg har ikke modtaget noget?
- Jeg er ikke hjemme på leveringsdagen. Hvad gør jeg så?
- Hvorfor kommer min ordre på flere forskellige forsendelser?
- Jeg har endnu ikke modtaget min ordre. Hvad er status?
- Jeg afventer varer i restordre / "ikke på lager", men leveringen er blevet udskudt. Hvorfor det?
Svar
Spørgsmål: Jeg har modtaget noget af min ordre, men hvor bliver resten af?
Svar: Der kan være forskellige årsager til, at du modtager en dellevering af din ordre. Muligvis var der (som oplyst på hjemmesiden) længere leveringstid / restordre på nogle af de bestilte varer, og derfor modtager du lagervarerne nu, og de resterende varer vil blive efterleveret hurtigst muligt. En anden årsag kan være, at nogle af dine varer fragtes som langgods. Langgods er lange varer, der kræver speciel behandling. Typisk er det varer med en længde over 200 cm eller skinner og kanaler over 100 cm. Det kunne f.eks. være strømskinner til belysning. Er der langgods på din ordre, vil det oftest blive leveret separat med en fragtmand. Derfor kan du opleve, at f.eks. GLS leverer noget af din ordre om formiddagen, og fragtmanden leverer resten på et andet tidspunkt samme dag.
Spørgsmål: Jeg var ikke hjemme ved leveringen med fragtmanden. Skal jeg nu betale for genudkørsel eller hente selv?
Svar: Ja og nej. Det afhænger af hvilken forsendelse du har valgt. DAO og GLS vil typisk levere til nærmest udleveringssted/pakkeshop, hvor du kan afhente ordren, når du får besked herom. Med stykgods som sendes med fragtmand, har vi aftale om én genudkørsel uden beregning. Du skal i nogle tilfælde blot tage kontakt til fragtmanden og aftale nyt leveringstidspunkt. Hvis du ikke kan være hjemme i dagtimerne, kan du lade transportøren stille varerne uden kvittering. Læs mere om det her. Det kan medføre gebyrer ved omadressering eller ved gentagne udkørsler.
Spørgsmål: Sporingen af min pakke viser, at den er leveret, men jeg har ikke modtaget noget?
Svar: Vi bliver jævnligt kontaktet af kunder med denne henvendelse. Ofte skyldes det at et familiemedlem, en nabo eller en kollega (hvis leveret på arbejdspladsen) har modtaget forsendelsen men glemt at informere dig om det. Derfor kan du med fordel tage kontakt til alle i din husstand eller dine kollegaer på arbejdspladsen for at høre, om de skulle have modtaget din forsendelse.
Spørgsmål: Jeg er ikke hjemme på leveringsdagen. Hvad gør jeg så?
Svar: Det afhænger af, hvem der leverer dine varer:
- DAO: DAO hænger din ordre på døren om du er hjemme eller ikke. Hvis du ønsker at forsinke din levering, så kontakt Wattoo Kundeservice, som vil kunne holde din ordre tilbage, til du er hjemme
- GLS: Hvis du ikke er hjemme ved leveringen med GLS, kan du printe denne GLS-engangsfuldmagt og hænge den op på din yderdør, så den er synlig for GLS-chaufføren. Den regnes som en skriftlig aftale på, at varerne må stilles efter din anvisning og på dit ansvar.
- DSV, Danske Fragtmænd: Hvis du ikke er hjemme på leveringstidspunktet, lægger chaufføren en seddel, så du kan kontakte transportøren og aftale et nyt leveringstidspunkt. Du skal ikke betale ekstra for første genudkørsel.
Spørgsmål: Hvorfor kommer min ordre på flere forskellige forsendelser?
Svar: For at kunne udbyde det størst mulige sortiment, hurtig levering og lav pris, så benytter foruden vores eget lager forskellige leverandøres lagre. Så vidt muligt sender vi ordrer samlet, men for at holde den hurtige levering kan din ordre blive leveret fra forskellige lokationer og med forskellige transportører.
Spørgsmål: Jeg har endnu ikke modtaget min ordre. Hvad er status?
Svar: Når vi sender dine varer, sender vi samtidig en e-mail med informationer omkring afsendelsestidspunkt samt sporingskoder / track & trace. Du bør altid begynde med at læse denne mail, så du ved, hvornår du burde kunne forvente levering af dine varer. I e-mailen finder du også links til sporing af din forsendelse, så du kan følge med i leveringen. Bliver varerne ikke leveret på den forventede dato, får du hurtigst hjælp ved at rette henvendelse til transportøren og efterspørge din forsendelse. Husk at oplyse dit sporingsnummer. Se telefonnumrer på transportører her.
Spørgsmål: Jeg afventer skaffevarer / "ikke på lager", men leveringen er blevet udskudt. Hvorfor det?
Svar: Ud fra producenternes leveringsinformationer holder vi dig opdateret med leveringen af skaffevarer. Hvis en producent ikke kan holde den forventede leveringstid, opdaterer de med en ny tid. Ønsker du ikke at vente yderligere på produktet, bedes du kontakte os på info@wattoo.dk.
Kontakt transportøren:
DAO 365: 72 33 08 00
GLS: 96 45 50 00 (Download GLS sporings-app til smartphones her)
Danske Fragtmænd: Klik her for at se telefonnummer på kundeservicecenter nærmest dig.
DSV: 43 20 30 40
DHL: Ønsker ikke kontakt til privatkunder. Kontakt os på info@wattoo.dk